Utworzenie zespołu sąsiedzkiego i przypisanie funkcji uczestnikom

Zespoły sąsiedzkie powinny składać się z min. 5 uczestników, chociaż sugerujemy zebranie większej liczby osób. Działaniami zespołu koordynuje jego lider. Powinna nim zostać osoba, która ma zdolności przywódcze, a także dysponuje czasem, który może poświęcić na pracę społeczną przy realizacji miniogrodu. Członkiem zespołu może zostać przedstawiciel administratora terenu. Zespół realizuje zadania i kontaktuje się z administratorem terenu oraz organizatorem projektu.

Przykładowy opis zespołu:

SKŁAD ZESPOŁU I PRZYPISANE FUNKCJE

1. Imię i nazwisko 1 – Lider zespołu

  • zaangażowanie administracji, utrzymywanie kontaktu – przekazywanie informacji na temat działań grupy;
  • poprowadzenie zebrania promującego projekt „Zielona Ławeczka” wśród sąsiadów.

2. Imię i nazwisko 2 – Sekretarz zespołu sąsiedzkiego

  • przygotowanie zebrania sąsiedzkiego – wyznaczenie miejsca, terminu i przebiegu spotkania;
  • przygotowanie ogłoszeń o zebraniu, rozwieszenie ich na klatkach;
  • utrzymywanie kontaktu z organizatorem – przygotowanie wniosku i planu aranżacji miniogrodu;
  • przygotowanie listy roślin;
  • przygotowanie kosztorysu;
  • zakup roślin.

3. Imię i nazwisko 3 – Fotograf, prace biurowe

  • zachęcenie sąsiadów do udziału w projekcie;
  • robienie zdjęć;
  • przygotowanie graficznego planu miniogrodu (plan nasadzeń);
  • przygotowanie harmonogramu prac i pielęgnacji roślin.

4. Imię i nazwisko 4 – Prace organizacyjno-porządkowe

  • transport (dostarczenie roślin i ew. dodatkowego podłoża)
  • porządkowanie terenu;
  • usuwanie starych krzewów;
  • sadzenie nowych roślin.

Pozyskanie zgody zarządcy terenu do udziału w projekcie

Zarządca terenu musi wyrazić zgodę na projekt miniogrodu i podpisać Oświadczenie zarządcy terenu.

W przypadku przyznania grantu – środki pieniężne zostaną przekazane na konto bankowe zarządcy terenu. Upewnijcie się, że zarządca posiada prawa do objętego rewitalizacją terenu.