Utworzenie zespołu sąsiedzkiego i przypisanie funkcji uczestnikom
Zespoły sąsiedzkie powinny składać się z min. 5 uczestników, chociaż sugerujemy zebranie większej liczby osób. Działaniami zespołu koordynuje jego lider. Powinna nim zostać osoba, która ma zdolności przywódcze, a także dysponuje czasem, który może poświęcić na pracę społeczną przy realizacji miniogrodu. Członkiem zespołu może zostać przedstawiciel administratora terenu. Zespół realizuje zadania i kontaktuje się z administratorem terenu oraz organizatorem projektu.
Przykładowy opis zespołu:
SKŁAD ZESPOŁU I PRZYPISANE FUNKCJE
1. Imię i nazwisko 1 – Lider zespołu
- zaangażowanie administracji, utrzymywanie kontaktu – przekazywanie informacji na temat działań grupy;
- poprowadzenie zebrania promującego projekt „Zielona Ławeczka” wśród sąsiadów.
2. Imię i nazwisko 2 – Sekretarz zespołu sąsiedzkiego
- przygotowanie zebrania sąsiedzkiego – wyznaczenie miejsca, terminu i przebiegu spotkania;
- przygotowanie ogłoszeń o zebraniu, rozwieszenie ich na klatkach;
- utrzymywanie kontaktu z organizatorem – przygotowanie wniosku i planu aranżacji miniogrodu;
- przygotowanie listy roślin;
- przygotowanie kosztorysu;
- zakup roślin.
3. Imię i nazwisko 3 – Fotograf, prace biurowe
- zachęcenie sąsiadów do udziału w projekcie;
- robienie zdjęć;
- przygotowanie graficznego planu miniogrodu (plan nasadzeń);
- przygotowanie harmonogramu prac i pielęgnacji roślin.
4. Imię i nazwisko 4 – Prace organizacyjno-porządkowe
- transport (dostarczenie roślin i ew. dodatkowego podłoża)
- porządkowanie terenu;
- usuwanie starych krzewów;
- sadzenie nowych roślin.
Pozyskanie zgody zarządcy terenu do udziału w projekcie
Zarządca terenu musi wyrazić zgodę na projekt miniogrodu i podpisać Oświadczenie zarządcy terenu.
W przypadku przyznania grantu – środki pieniężne zostaną przekazane na konto bankowe zarządcy terenu. Upewnijcie się, że zarządca posiada prawa do objętego rewitalizacją terenu.